Happy Holidays!

Monday, December 28th, 2009

Желая на всички ви Весела Коледа и Щастлива Нова Година!

Много успехи, здраве, щастие и късмет!

CameraFlash Enhancements>>

Tuesday, December 22nd, 2009

Днес ще говорим за “Подобрения при снимането със светкавица (с подръчни материали)”.

Обикновено фотографията цели да улови съвършения момента, както го вижда човешкото око, с плюсовете и минусите му, с естествената светлина, сенки, сияние и т.н. Разбира се винаги човек се опитва да подобри естествените условия, добавяйки допълнителни светлинни източници, често необходими за крайния резултат, друг път – не.

Лично аз предпочитам светлите обективи, с които мога да уловя духа на дадена сцена, без да добавям светкавица, но фотографията с допълнително осветление има своя чар, своята магия и определено дава повече власт на човека зад камерата. Но има няколко малки трика, с помощта на които можете да избегнете елементарния флаш-облик на вашите снимки. Дребни неща, които вдигат нивото на визията неимоверно.

Никога не снимайте просто като вдигнете/пуснете светкавицата на “Авто”. Директната светлина разваля кадъра. Ключът е в разсеяната светлина! Има няколко начина за постигането й в домашни условия, с подръчни средства (разбира се винаги можете да се насочите към професионална осветителна техника).

– чрез “софтбокс” – допълнителен екран пред светкавицата, пропускащ някакво количество светлина, омекотяващ хвърлените сенки.

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

– чрез “рефлектор”, поставен зад светкавицата (в комплект с насочваща тръба/рефлекор), дава мека и нежна светлина на обекта, избягва бликовете по кожата.

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

-чрез “рефлекотор”, поставен пред светкавицата. Отразява директната светлина нагоре в помещението като ползва тавана за отражател. Дава меки сенки, идващи вертикално на обекта.

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

От тук нататък всичко е до настройки на ISO, светлосила на светкавицата, среда.

Ето няколко тест снимки с различните методи за осветяване на обекта:

– без светкавица: Скорост 1/6″ ISO 800, F2 / статив

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

– с чиста светкавица:

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

– със софтбокс:

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

– със заден рефлектор:

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

– с преден рефлектор:

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

*всички снимки (без #1 – без светкавица) са снимани със скорост, достатъчна за снимане от ръка/без статив!

_____________________________________________________________________________________

P.S. Благодаря на арх.Мерсина Секулова за съдействието при създаването на  горепоказаните “джаджи”;)

“..where dreams are made of..” a ShortFilm Test!

Sunday, December 20th, 2009

Не успях да сглобя гледаема версия на предишните видео тестове, но пък ето едно съвсем съвсем ново видео в домашни условия. Китари, Коледно дръвче и музикален фон, тотално неподходящ за кадрите, но пък ужасно силен като звучене (поне за мен). Разбира се без статив, без вюфайндър и каквато и да била друга екипировка трептенето на човешката ръка е забележимо от самолет…Лично аз се абстрахирам от това и си обещавам по-сериозна подготовка следващия път.

P.S. Единственият проблем все още ми е енкоудването на Windows платформа. Суровите файлове от камерата идват .mov, H264, но определено трудо излизат от Премиера в същия вид. За сега най-приемливият вариант е този (.avi, xVid и 150MB за 4мин.), но на места се получават ужасни бъгове в картината.. Някой с предложения?;)

_____________________________________________________________________________

Canon 500D,   Helios 58mm/f2,   Adobe Premiere Pro

Мизука: Alicia Keys – Empire State of mind [Part II]

можете да гледате видеото и в HD резолюция ето тук: http://vimeo.com/8292695

_____________________________________________________________________________

ето и няколко скрийна:

“AVATAR” – TheMovie

Sunday, December 20th, 2009

Avatar – едно от най-очакваните заглавия тази зима. Широко разпространените трейлари на филма гръмко анонсираха: “..от режисьорът на Пришълците” , “..от режисьорът на Терминатор”, “..от режисьорът на Титаник”… ок де, разбрахме, че Джеймс Камерън е правил мнооого и то все велики ленти, но да видим какво ще извади от ръкава сега;) Лично за мен трейлара беше достатъчно впечатляващ, но през цялото време бях доста резервиран, гледайки “сините” човечета. В крайна сметка чух мнения, че 2-та часа и 40мин. определено си заслужават, особено на големия екран на IMAX!

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Е така беше. Определено ултра невероятен филм, невероятна история, актьорска игра, кастинг, музика и всичко това облечено в 98% CG! Но дори на нито един кадър не се замислих за това. Филмът така те запленява с историята си, че на 3-тата минута забравяш, че все пак гледаш “анимационен” филм! Но О,боже каква анимация само: всичко е в детайлите. Загледайте се в кожата на главните герои – невероятен реализъм, невероятен шейдър. Гледах надписите накрая – имаха цял , специално отделен сектор посветен на “Shader crew”  и в него поне 50-тина човека…предстявяте ли си, само за шейдърите, отделно имаше по още толкова  за всички други раздели: Texture crew, Lighting, Creatures, Environment ….. и така нататък! Ужасно много хора са работели по филма. Основните визуални ефекти идват от ILM (Industrial Light and Magic) by George Lucas – най – големите. (Като си спомня само…2007-ма на едно CG изложение наемаха хора за екипите си…..всеки можеше да кандидатства…а аз бях на едно листче разстояние от тях..ехххх….както и да е;) ) Успях да прочета Blur Studios, които също не са безисвестни, както и мнооооого многоо други студия и студийца…нормално. Все пак става въпрос за промишлено количество CG:)

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

Интересното е това, което разказва Джеймс Камерън: Идеята за филма е лично негова и е от далечната  1995-та, но самият той осъзнава, че технологиите в тогавашния момент не са били на необходимото ниво за да се постигне приличен резултат…. Минават цели 10 години, когато той вади папките с надпис “AVATAR” и проектът бива възобновен. На екипите им отнема 4 години, за да завършат този шедьовър и ето го вече пред нас! Освен на ефекти ще се насладите и на актьорската игра на: Сигърни Уивър, Мишел Родригес, Зоуи Салдана, Джовани Рабизи, Сам Уорингтън и др.

Лично моя съвет е: Насладете му се…Един от малкото филми, които са по-добри от трейларите си!

Ето и малко видео от кухнята:

За билети и резервации, в случай че решите да посетите Mall Sofia / IMAX : http://cinemacity.bg/program_new.php

А ето и официалния сайт на филма: http://www.avatarmovie.com/

Pentacon 135mm./f2.8 Review>>

Sunday, December 13th, 2009

Pentacon 135mm./f2.8 – стара аналогова немска леща. Корпусът е солиден, метален и като цяло се чувства като добре смазана машинка с внимание към детайла. Това, което ме смая при нея е 16-те ламели на диафрагмата – невероятно лично за мен. Повечето обективи от този клас, а дори и в днешно време са с 6 -8 ламели, а тази – с цели 16: гаранция за страхотно буке при всяка бленда. Обективът е сравнително светъл, позволявайки снимане до бленда 2.8. Но, разбира се, като при повечето обективи, при най-широко отворена бленда имаме близки до недопустимите резултати – силни аберации в контактната зона между ярки участъци и тъмен обект в контражур. Нещата се променят съществено при затваряне на блендата с една степен. При стойност 3.5 имаме почти невидими аберации, забележими само при 100% изглед на кадъра, а при бленда 4 – аберациите изчезват напълно. Естествено като всички аналогови лещи и този Pentacon има ринг за ръчно определяне на блендата, както и опция за заключването й в даден диапазон, което автоматично прави този обектив един перфектен вариант за снимане на видео с цифров фотоапарат (без възможност за ръчни настройки…като Canon 500D например). Задния край е пригоден за резба M42 или байонет Екзакта като фабрично лещата върви с 2 накрайника (за единя и другия вариант). Единственото необходимо нещо е преходник М42 към каквото ви трябва, струващ към 15лв. и ест. точно око и нерви за свикване с ръчния фокус;)

Като цяло лещата е с приличен контраст и острота и като изключим невъзможността да се ползва максимално отворена е един перфектен вариант за хората решили да дадат шанс на аналоговата техника.

_mg_5655 _mg_5656 _mg_5658 _mg_5659

______________________________________________________________________________________

Приемущества:

– Светла леща – f2.8

– Солиден, метален корпус

– Добре балансирана като размер, тегло, габарити и размер на отвора.

– Срамно ниска цена – под 100 лв. (в перфектно състояние)

– Ръчен ринг за контрол на блендата, както и опция за заключване до даден диапазон по скалата

Недостатъци:

– Невъзможност за снимане при максимално отворена бленда – 2.8 поради появата на аберации

– Несъпоставима острота и контраст със съвременните дигитални автофокусни обективи

– Ръчен фокус (недостатък само за някои)

Ето и няколко снимки с лещата:

______________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________